Ogłoszenia Szczecin, Ogłoszenia Praca Szczecin

ogłoszenia szczecin

Ogłoszenia Szczecin

Poznam Fajnego Faceta
Szukam kogoś do niezobowiązującej znajomości przepełnionej szalonymi rzeczami i ...
Szczegóły ogłoszenia
Szalona i Namiętna Szuka Faceta
Cześć! Od pewnego czasu poszukuję faceta do niezobowiązujących spotkań. Zależy m...
Szczegóły ogłoszenia
Luźna Ero Znajomość
Cześć Wam! Od dłuższego czasu poszukuję faceta do niezobowiązujących dyskretnych...
Szczegóły ogłoszenia
Poszukuję Dyskretnego Mężczyzny
Poszukuję mężczyzny bez względu na wiek do luźnej relacji. Mam własne mieszkanie...
Szczegóły ogłoszenia
Spotkam Się Z Panem
Od dawna się zbierałam, aby wrzucić to ogłoszenie. Szukam dyskretnego pana, któr...
Szczegóły ogłoszenia
Szalona i Namiętna Szuka Faceta
Cześć! Od pewnego czasu poszukuję faceta do niezobowiązujących spotkań. Zależy m...
Szczegóły ogłoszenia
Poznam Mężczyznę
Młoda, atrakcyjna, naturalna, z poczuciem humoru dziewczyna poszukuje faceta, z ...
Szczegóły ogłoszenia
Pani Szuka Pana - Ogłoszenie Prywatne
Chętnie spotkam się z panem na wspaniały niezobowiązujący seex. Mieszkam sama, w...
Szczegóły ogłoszenia
Poznam Fajnego Faceta
Szukam kogoś do niezobowiązującej znajomości przepełnionej szalonymi rzeczami i ...
Szczegóły ogłoszenia

Imprezy w Szczecinie

maj, 2024
PnWtŚrCzPtSbNd
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789

Dodaj impreze do kalendarza

Jeżeli wiesz o ciekawej imprezie lub wydarzeniu, dodaj ją do naszego Kalendarza Wydarzeń. DODAJ WYDARZENIE

Przyjaciele

siegnij po pomoc

Linki

Przewóz Zwłok
Przewóz zwłok z zagranicy

Transport urny z prochami za Granicy
Transport Urny z prochami

Transport zwłok do polski
Profesjonalnie i szacunkiem przeprowadzimy transport zwłok  do Polski.


Jak miasto ma się promować, do czego dążyć - na te pytania odpowiada projekt "Nowa marka Szczecina", który w poniedziałek wieczorem zaprezentował miastu i światu prezydent Piotr Krzystek

Prezentacja, nad którą warszawska agencja BNA pracowała od sierpnia, odbyła się w hali Międzynarodowych Targów Szczecińskich. Widzami byli "najważniejsi mieszkańcy Szczecina" (tak to określił prezydent Krzystek), a także samorządowcy z innych miast.

W kuluarach publiczność zobaczyła zdjęcia miasta, jakie znamy. Punktualnie o godz. 20.50 - nawiązującej do roku 2050, który ma być horyzontem nowej wizji Szczecina - tunelem łączącym teraźniejszość z przyszłością, goście weszli do sali, w której odbyła się właściwa prezentacja.

Prezydent Piotr Krzystek poprowadził prezentację marki i wizji miasta w sposób niepozostawiający złudzeń, że wie, o czym mówi.

Miasto ma być promowane jako nowoczesne Baltic Neopolis, największa i najnowocześniejsza marina w basenie Bałtyku, konglomerat wysp, kanałów, zatok i plaż tworzący Floating Garden (Pływający ogród). Jego promocja ma odwoływać się do języka angielskiego - jako uniwersalnej formy komunikowania się w Europie i na świecie.

W części "wizyjnej" organizatorzy zaprezentowali pokaz slajdów prezentujących wizję Szczecina przyszłości. Z pływającymi taksówkami, wiszącymi drogami i meganowoczesną architekturą.

Mariusz Przybysz, współwłaściciel agencji BNA skomentował to jednym zdaniem: - Coś, co dziś wydaje się niemożliwe, jutro stanie się faktem.

Kontrowersje wzbudziły dwa znaki, które mają być używane w promocji miasta: nowy, uproszczony graficznie Gryf oraz logo zawierające transkrypcję nazwy Szczecina zapisaną w IPA [International Phonetic Alphabet - Międzynarodowy Alfabet Fonetyczny - red.].

- Żeby osiągnąć swój cel, musimy traktować Szczecin jako megaprojekt makrodeweloperski - kończył prezentację Krzystek.

- Zazdroszczę wam takiej wizji - westchnął Bogusław Kobiałka, burmistrz Bierutowa z Dolnego Śląska.

Czy jest możliwy do zrealizowania?

- Jeśli obecne władze wdrożą go, następcy nie będą w stanie tego zepsuć - uważa Andrzej Mickiewicz, radny SLD, a Dariusz Więcaszek z Północnej Izby Gospodarczej dodał: - Na świecie jest nadmiar kapitału. Jeśli jego cześć zostanie wpompowana w realizację tej wizji, jest wykonalna.

Mówi Wojciech Mierowski z agencji BNA

Mariusz Rabenda: O ile nie budzi sprzeciwu wizja nowoczesnej metropolii przyszłości, to wobec znaków zaproponowanych przez was, opinie są kontrowersyjne. Skąd pomysł transkrypcyjnego zapisu nazwy Szczecina?

Wojciech Mierowski (współwłaściciel agencji BNA): Wywodzi się z pomysłu, że potencjał tego miejsca jest znacznie większy, niż sobie uświadamiamy. Szczecin zawsze był słupem granicznym. Tu się coś kończyło. My chcemy pokazać, że teraz wcale tak nie jest. Nie ma granic, a Szczecin jest w centrum. Zapisując w tej formie nazwę, pokazujemy, że jesteśmy otwarci na wszystkich, by wszyscy mogli przeczytać nazwę, a jednocześnie nie pozbywamy się własnej tożsamości, nie zmieniamy nazwy. Nawet mimo tego że ona jest trudna do wymówienia przez obcokrajowców.

Jednak zapis za pomocą fonetycznych znaków IPA jest tak samo międzynarodowy jak esperanto. Przeciętny człowiek sobie z nim nie poradzi. Trafi do wąskiej grupy.

- To prawda, że jest to forma jakiegoś metajęzyka naukowców. Jednak nie o to w tym zapisie chodzi, by kogoś na siłę uczyć poprawnego mówienia nazwy "Szczecin". Chodzi raczej o to, by zainspirować, zaciekawić. Nie musicie nas czytać, ale poznajcie nas. Poza tym, jak sprawdziłem, Szczecin będzie jedynym miastem promującym się poprzez taką formę pisania nazwy.

Pewnie na długo, bo inne miasta nie mają takiego problemu z odczytaniem nazw, albo tak jak Warszawa mają międzynarodową formę nazwy.

- Notabene, niezbyt szczęśliwą, bo Anglosasom kojarzącą się z wojną.

Nowe logo z uproszczonym wizerunkiem Gryfa wydaje się niespójne z całą prezentacją.

- Oba znaki, jakie pokazaliśmy, mają być używane w różnych celach. W celach promocyjnych powinny być stosowane znaki z transkrypcyjnym zapisem i niebiesko-zielonymi barwami. Natomiast unowocześnione logo wykonaliśmy po to, by współgrało z tą wizją. Proszę sobie wyobrazić prezydenta Szczecina opowiadającego o marinie przyszłości i posługującego się wizytówką z herbem z XVIII w. To tak, jakby ubrać we frak kogoś promującego i-phony.

Czy już teraz miasto powinno rozpocząć promowanie samych znaków?

- Tak, zwłaszcza tłumaczenie szczecinianom ich sensu. Mieszkańcy miasta powinni je poznać i zaakceptować. To jest szalenie istotne. Dlatego muszą ich widzieć jak najwięcej.



Opinie specjalistów

Artur Gnat - właściciel Domu Marki Max von Jastrov

Zobaczyłem wizję, która mi się podobała, ale nie widziałem strategii marki. To, co przedstawiono, jest produktem niedokończonym. Chciałbym mieszkać w mieście, w którym do pracy jeździłbym wodną taksówką, a biuro mieściłoby się na 50. piętrze. Tylko nie dowiedziałem się, jak to osiągnąć. Poza tym marka musi już coś obiecywać, by współcześni mieli motywację nad nią pracować. Tu nie ta obietnica, a perspektywa, że tak się stanie za 42 lata, nie jest zbyt zachęcająca. Za duży jest rozdźwięk między tym, co namacalne, a tym, co obiecane. Nie przedstawiono etapów pośrednich, jak wdrażać tę wizję. Ponadto marka, by była skuteczna, musi zostać zaakceptowana przez mieszkańców miasta. Tymczasem mówi się do nich językiem angielskim, tworząc kolejną komunikacyjną barierę. I jeszcze jedno - wszystkie miasta dążą do ujednolicania znaków. Tu pokazano dwa kolejne loga, trzecim jest tradycyjny herb - za dużo tego. Biorąc pod uwagę te wszystkie składowe - czekam na kolejny etap. Na strategię wdrażania marki.

Zbigniew Skarul - agencja Oskar Wegner

Koledzy z BNA postanowili zrobić coś ambitnego i zrobili to dobrze. Największą satysfakcją dla mnie jest fakt, że powstał projekt, który ucieka od doraźności. To już nie jest "Zachodniopomorskie - morze przygody" i wizerunek dziewczynki na rowerku. Została pokazana śmiała wizja. Zaszkodziły jej wcześniejsze deklaracje, że zobaczymy coś nowatorskiego, europejskiego, pionierskiego. Balon został za bardzo nadmuchany i dlatego zawiedzeni mogą być ci, którzy oczekiwali znacznie więcej. Zaletą tego, co zobaczyliśmy, jest strona wizualna komunikacji. Znaki są czytelne i mają przed sobą perspektywę.

Niepokoi mnie z kolei próba opowiedzenia wizji za pomocą słów. To sprawia trudność i jest niespójne z ideą marki, która powinna się opierać na słowach i symbolach mających szerokie znaczenie. Mimo tego jestem usatysfakcjonowany. Teraz ogromne znaczenia ma egzekucja. Jak ta wizja będzie wdrażana. Jeśli konsekwentnie, to dobrze.

Not. mpr

Źródło: Gazeta Wyborcza Szczecin
17-04-2008 Mirek Tyl

Dodaj komentarz

Usługi Pogrzebowe Szczecin